FANDOM

Wina - 34 odcinek czwartego sezonu i 150 ogółem Niesamowitego świata Gumballa

Streszczenie Edytuj

Gumball daje Billy'emu pograć w gry wideo. Chłopiec nigdy tego nie robił i jest tak bardzo podekscytowany, że mdleje. W rezultacie jego matka chce zakazać gier wideo w całym Elmore zmuszając Gumballa i Darwina do ich obrony.

Ciekawostki Edytuj

  • Zdjęcie, które według Pana Smalla przedstawia Ocho zanim zaczął grać w gry wideo to prawdziwa fotografia obecnego aktora dubbingującego Gumballa w angielskiej wersji serialu - Jacoba Hopkinsa.
  • Gry, do których nawiązuje intro oglądane prze Blilly'ego to Star FoxBubble BobbleSpace InvadersThe Legend of Zelda i Super Mario.
  • Gra, w którą Wattersonowie grają w domu przypomina Wii Sports.
  • Produkcja polegająca na budowaniu przy pomocy klocków, w którą gra Banana Joe to nawiązanie do Minecrafta.
  • Ekran z napisem "Game Over" i muzyka grana, gdy jest on pokazywany nawiązują do serii Metal Gear Solid.
  • Jedna z odłączanych maszyn do gier przypomina automat Double Dragon.
  • Banana Joe czyta Baśnie braci Grimm i zwraca uwagę na ich brutalność.
  • Scena, w której Banana Joe jest przebrany za wampira i gryzie Sarah w szyję nawiązuje do powieści Dracula Brama Stokera.
  • Penny w czerwonym płaszczu i zmieniająca się w wilka to nawiązanie do bajki o Czerwonym Kapturku.
  • Gumball mówiący "Być lub wcale nie" (w oryginale "To be or not to be") i Darwin trzymający czaszkę to nawiązania do Hamleta Williama Shakespeare'a.
  • Gumball rapując wspomina Hucka Finna z książek Marka Twaina oraz Romeo z tragedii Shakespeare'a Romeo i Julia. Darwin śpiewa też o innej tragedii tego poety - Tytus Andronikus.
  • Scena, w której Darwin maluje sobie na czole błyskawicę i biegnie z wózkiem ku ścianie, na której widnieje napis "Platform 9 3/4" (Peron 9 3/4) to bezpośrednie nawiązanie do serii powieści Harry Potter autorstwa J.K. Rowling. Scena ta nawiązuje też do faktu, iż pisarka została pozwana za podsunięcie dzieciom niebezpiecznego pomysłu na naśladowanie sposobu, w jaki bohaterowie powieści dostawali się na wspomniany peron 9 3/4.
  • Fryzura Penny w scenie, w której dziewczyna strzela z łuku przypomina fryzurę Katniss Everdeen z filmu Igrzyska śmierci.
  • Sussie z koroną i kartą królowej na głowie, wołająca "Ściąć im głowy" to nawiązanie do Alicji z krainy czarówLewisa Carrolla.
  • Tobias wołający "Harpuny rzuć !" (w oryginale "Thar she blows !").
  • Scena, w której Darwin skacze z krzesła mając na sobie parę skrzydeł a Sarah udaje Słońce jest nawiązaniem do mitu o Ikarze.
  • Jeden z jajogłowych wspomina powieść Władca much Williama Goldinga a następnie dzieci odgrywają brutalną scenkę nawiązującą do jej fabuły.
  • Tobias mówi o książce Oliver Twist Ch. Dickensa.
  • Gumball mówi, że czytał bajkę Żółw i zając.
  • Alan wspomina mit o Meduzie.
  • Piosenka wykonywana przez dzieci ma melodię i zakończenie podobne do internetowych filmików Don't Hug Me I'm Scared.
  • Znaczna część książek wspomnianych w tym odcinku, takich jak Igrzyska śmierci czy Alicja w krainie czarów, to dzieła regularnie zakazywane i cenzorowane przez szkoły i biblioteki w USA.
  • Ostatnia scena odcinka, w której rodzice palą książki na stosie może być nawiązaniem do postępowania Nazistów w czasie II wojny światowej.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki