FANDOM

Swetry - 36 odcinek drugiego sezonu i 72 ogółem Niesamowitego świata Gumballa.

Fabuła Edytuj

Dwaj uczniowie szkoły w Richwood oraz ich trener wyzywają Gumballa i Darwina na pojedynek, który rozstrzygnie o ich reputacji. Bracia nie przejmują się tym jednak w najmniejszym nawet stopniu.

Ciekawostki Edytuj

  • Ludzkie postaci są zaprojektowane tak jak bohaterowie kreskówek z lat 60./80., głównie tych wyprodukowanych przez Hanna-Barbera, Filmation i twórców G.I. Joe. Z kolei ich charakterystyczne zachowania przypominają te z dawnych anime np. Speed Racer'a. Dotyczy to też kanciastej, prostej animacji.
  • Carlton nazywa Gumballa i Darwina "okrągłogłowymi czubołakami" (w oryginale: Neo maxi zoom dweebies). Określenia tego użył John Bender w filmie Klub winowajców.
  • W tym odcinku jest kilka nawiązań do filmu Karate Kid:
    • Trener szkoły w Richwood Pan Kreese nazywa się tak samo jak sensei John Kreese z filmu.
    • Scena, w której trener każe Carltonowi "złamać" Gumballa jest parodią sceny, gdzie John Kreese nakazuje Bobbyemu Brownowi zranić kolano Daniela LaRusso.
    • Scena, w której Pan Small próbuje wyleczyć kontuzję Gumballa jest parodią sceny, gdzie Pan Miyagi chce wyleczyć nogę Daniela przed finałową walką.
    • Gumball i Darwin zyskują szacunek widzów i swoich przeciwników pomimo przegranej, podobnie jak Daniel.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki