FANDOM

Rob jest głównym antagonistą i powracającą postacią w Niesamowitym Świecie Gumballa. Jest dawnym uczniem szkoły w Elmore i po raz pierwszy można go zobaczyć na zdjęciu na stronie internetowej. W późniejszych sezonach staje się on głównym antagonistą serialu i śmiertelnym wrogiem Gumballa

Rob
RobCyclops
Płeć: Męska
Gatunek: Cyklop
Wiek: 12
Zajęcie: były uczeń, Arcywróg

Wygląd Edytuj

Rob jest bardzo głupim, chudym, niebieskim cyklopem. Ma jedno duże oko z różową tęczówką znajdujące się w centrum jego twarzy. Ma bardzo długie, chude kończyny i przewymiarowaną głowę. Jego ciało jest bardzo cienkie i nosi na nim parę czerwonych spodenek, żółtą koszulkę z pomarańczowymi rękawami i brązowy plecak. Ma średniej długości brązowe włosy, które lekko przykrywają jego oko. Nosi również ciemno-pomarańczowe buty z czarnymi klamrami i złotymi sznurówkami.

W sezonie 2 zostaje lekko przeprojektowany. Staje się postacią 2D.

Po ucieczce z Otchłani staje się zniekształcony, z powodu otchłani próbującej wciągnąć go z powrotem kiedy przylgnął do do Janice. Jego głowa i buty stają się o wiele bardziej wielokątne, a części jego twarzy i ramion wyświetlają okresowe zakłócenia statyczne. Lewa połowa głowy jest pusta, a pozostałe włosy stały się wielokątnymi kształtami w solidnym brązowym kolorze. Jego jedyne oko stało się jasnożółte a jego różowa tęczówka znika, stając się podwójną czarną źrenicą, i posiada również jedną brązową brew. Jego odcień skóry zmienił się z niebieskiego na biały, a jego lewy but został zredukowany do modelu szkieletowego. Jego drugi but i ręka zmieniły kolor na czarny. Nosi tą samą żółtą koszulkę i czerwone spodenki, chociaż brakuję mu pomarańczowych rękawów, a jego plecak również zmienia się w wielobok.

Osobowość Edytuj

Rob dawniej był przyjazną kontaktową osobą, która powie cześć każdemu, i wykaże chęć pomocy nieważne jak jak źle został wcześniej potraktowany. Jednak staje się głęboko urażony gdy ktoś zapomni jego imię, besztając tego kogoś, a nawet utrudniając postępy, jeśli potrafi. Dwoma przykładami takich przyjaciół są Darwin i Gumball, którzy zazwyczaj błędnie nazywają go wszelkiego rodzaju imionami w "Kucyk".

Po ucieczce z Otchłani, na chwilę traci pamięć i staje się z tego powodu odrobinę przygnębiony. Mieszkał w piwnicy domu Wattersonów dopóki Gumball i Darwin nie stali się podejrzliwi przez ich skradzione dobra. W końcu go namierzają, a po pogoni za nim, zmuszają go do wyjaśnienia dlaczego ukrywał się w ich domu. Po zaproponowaniu mu wszystkich zajętych osobowości chłopcy sugerują żeby został ich arcy-nemezis, co wyzwala jego pamięć. Wspomina, jak błagał chłopców o pomoc gdy mijali go w Otchłani, i jak go zignorowali będąc zajętymi poszukiwaniami Molly. Po przypomnieniu sobie tego poprzysięga sobie na nich zemstę, i zgadza się zostać ich arcy-nemezis.

Jako czarny charakter, Rob ma bardzo nihilistyczną filozofię życiową. Przestaje dbać o innych, i obchodzi go tylko uzyskanie zemsty na swoim zaprzysiężonym nemezis: Gumballu. Jest to widoczne w "Autobus", gdy porywa zarówno uczniów, jak i dorosłych na pokładzie autobusu z planem wysadzenia ich wszystkich, po prostu dlatego że nienawidzi Gumballa. Taka filozofia jest pokazana jeszcze dalej w "Katastrofa" i "Powtórka", w których staje się świadomy swego fikcyjnego stanu i chce uczynić Gumballa tak nieszczęśliwym i załamanym, jak to możliwe jako zadośćuczynienie za sposób w jaki był traktowany w serialu.

Mimo to "Powtórka" pokazała, że nadal posiada dobre serce. Po tym jak Gumball go uratował, poświęca swoją przyjaźń z nim, aby cofnąć wszystkie wywołane przez siebie szkody wracając jednocześnie do swojego nikczemnego i dość samotnego życia.

Imiona Edytuj

  • Rob
  • Ross
  • Rich (przez Gumalla i Darwina)
  • Ralph (przez Gumballa)
  • Rolph (przez Gumballa)
  • Rog (przez Gumballa)
  • Bob (przez Gumballa i Darwina)
  • Rose (przez Gumballa)
  • Roy (przez Gumballa)

Ciekawostki Edytuj

  • Technicznie rzecz biorąc, Rob, Bobert i Banan Bob (ojciec Banana Joe) mają to samo pełne imię - Robert.
  • Początkowo w sezonie 1, Rob był animowany w CGI. W Sezonie 2, stał się postacią 2D, prawdopodobnie aby móc łatwiej go animować. W "Nikt", wraca do bycia animowanym w CGI. To sprawia, że on i Rudolf są jedynymi postaciami, które były animowane w zarówno CGI i 2D.
  • W obecnej formie, jego brzuch przełącza się pomiędzy byciem różowym i wyświetlaniem zakłóceń statycznych.
  • Dostał swoją pierwszą główną rolę w odcinku "Nikt", gdzie zostało pokazane, że uciekł z Otchłani.
  • W "Nikt" okazuję się że Rob nie posiada matki ani rodzeństwa, chociaż kiedy to mówił cierpiał na amnezję.
  • Jest drugą postacią która doświadczyła trwałej zmiany wyglądu w serialu, drugą jest Penny.
  • Zdaje sobie sprawę z faktu, że żyje w fikcyjnym świecie.
  • Twierdzi że specjalizację się w historii Kanady, choć nigdy nie zostało potwierdzone, że ukończył gimnazjum.
  • Jest jedyną postacią świadomą wydarzeń które miały miejsce podczas "Powtórka".