FANDOM

Lodówka - 4 odcinek drugiego sezonu i 40 ogółem Niesamowitego świata Gumballa.

Fabuła Edytuj

Nicole wiesza na lodówce listę, na której członkowie rodziny są umieszczeni zależnie od ich cotygodniowych osiągnięć. Za pierwsze miejsce można otrzymać gwiazdkę. Gumball trafia na sam dół tego rankingu. Nie przeszkadza mu to, ale Nicole chce za wszelką cenę uczynić z niego zwycięzcę. Poddaje go więc licznym wyczerpującym próbom. Gdy rodzina wybiera się na wspólny mecz paintballa, którego celem jest zdobycie flagi, Gumball mówi, że weźmie w nim udział tylko pod warunkiem, że lista z lodówki zostanie zdjęta. Po krótkiej walce Anais, Darwin i Richard odpadają z gry. Gumball dociera do flagi, gdzie czeka już na niego Nicole. Nie udaje jej się jednak strzelić, ale Gumball nie wykorzystuje okazji i odmawia dalszej gry. Nicole przyznaje, że wpadła w obsesję na punkcie rankingu, ale chwilę później próbuje trafić Gumballa w plecy. Magazynek okazuje się pusty i Gumball strzela do Nicole a następnie zdejmuje flagę wygrywając mecz, co oznacza koniec lodówkowego rankingu. Rodzina odchodzi szczęśliwa, że wszystko wróciło do normalności.

Ciekawostki Edytuj

  • Scena, w której Darwin staje na pułapce i każe Gumballowi odejść to aluzja do filmu Za linią wroga.
  • Podczas meczu paintballa Wattersonowie korzystają z broni przypominających te używane w grze Splatoon (np. miny i bomby z farbą).
    • Nie była to jednak inspiracja wspomnianą grą, gdyż odcinek miał swoją premierę w 2012 roku a Splatoon w 2015.
  • Scena w dżungli to nawiązanie do filmu Predator.
  • Maska Anais bardzo przypomina maskę ANBU Black Ops z Naruto.
  • W tym odcinku są 3 nawiązania do Gwiezdnych wojen:
    • Scena, w której Nicole każe Gumballowi stanąć po jej stronie i być zwycięzcą nawiązuje do sceny z Imperium kontratakuje, w której Darth Vader namawia syna by przeszedł na ciemną stronę mocy.
    • Nicole wzywająca Gumballa by użył swego gniewu jest nawiązaniem do sceny z Powrotu Jedi, w której Imperator mówi Luke'owi żeby wykorzystał swój gniew do zabicia Dartha Vadera.
    • Kolejnym nawiązaniem do Powrotu Jedi jest scena, gdzie Richard oddycha ciężko i prosi Gumballa o zdjęcie jego maski. Tak samo przebiegały ostatnie wspólne chwile Dartha Vadera i Luke'a.
  • Gdy Gumball dziękuję Nicole za to, że pozwoliła mu wygrać, ogon Nicole znika.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki