FANDOM

Gumball Tristopher Watterson
Gumball
Gumball
Płeć: mężczyzna ♂
Gatunek: kot
Wiek: 12
Zajęcie: uczeń
Sierść: niebieska
Oczy: czarne
Głos: Logan Grove (do odc. Dzieciaki), Jacob Hopkins (od odc. Dzieciaki) (ang)

Miłosz Konkel (sezon I), Jakub Zdrójkowski (sezony II-III), Hubert Szczurek (sezon IV), Filip Rogowski (sezon V-VI) (pl)

Przyjaciele: Darwin, Penny (dziewczyna), Carrie, Tobias (czasami), Banana Joe, Rocky, Tina Rex (czasami), Pan Robinson (nieodwzajemniona), Clayton
Wrogowie: Rob, Panna Simian, Jamie, Tobias (czasami), Tina Rex (czasami),

Patrick (kiedyś), Chi Chi

Gumball (dawniej Zack) Tristopher Watterson jest głównym bohaterem kreskówki Niesamowity świat Gumballa. Ma dwanaście lat. Jest niebieskim kocurem i uczęszcza do szkoły w Elmore, razem ze swoim dziesięcioletnim, adoptowanym bratem i najlepszym przyjacielem Darwinem oraz czteroletnią siostrą Anais. Gumball jest w klasie panny Simian. Począwszy od odcinka Skorupa spotyka się z Penny.

Wygląd

Wczesna koncepcja

Pierwotnie miał być niebieskim psem. Jednak gdy wymyślono jego charakter, stwierdzono, że będzie czarnym kotem, co by pasowało do jego osobowości: pechowy, ale optymistyczny (czarny kot symbolizuje pech). Ostatecznie uznano, że nadal będzie miał kolor niebieski, gdyż ma go to odróżniać od zwykłego kota.

Ostateczny wygląd

Gumball to niebieski kot. Na jego wielkiej, okrągłej głowie jest sześć wąsów, ale tylko pięć jest widocznych przez większość czasu, ponieważ jego głowa jest zwykle pokazana pod specyficznym kątem. Zazwyczaj nosi szare spodnie w połączeniu z beżowym swetrem, który ma brązowe mankiety i kołnierz. Podobnie jak jego rodzice, Gumball nie nosi butów i jest jedynym członkiem rodziny Wattersonów bez widocznych rzęs, choć w niektórych odcinkach, są one pokazane (m.in. Zwrot gotówki i Szef). Jego język jest różowy, a nos pomarańczowy.

W 2 sezonie jego głowa i wąsy są większe, a zęby okrąglejsze, zaś głos niższy. Często ma okrągłe oczy. Od 3 sezonu jego oczy są już zawsze okrągłe, podobnie jak u pozostałych członków rodziny.

Osobowość

Gumball jest przedstawiany jako przyjacielski, kreatywny, optymistyczny ale czasami złośliwy i bardzo psotny kot. Kiedy jego plan zdaje się nie wychodzić, zazwyczaj próbuje wszystko naprawić, co doprowadza do jeszcze większych kłopotów niż wcześniej. Bez względu na to, jego problemy zawsze jakoś się rozwiązują. Zwykle planuje z Darwinem i podobnie jak on, Gumball wydaje się nie zauważać złych wydarzeń wokół niego.

Gumball ma duże ego i jest bardzo wrażliwy na tym punkcie. Jest inteligentny, ale nie mądry. Czasami zachowuje się naprawdę głupio i rozwiązuje problemy bardzo okrężną drogą, a innym razem pokazuje sporą inteligencję. Ma bogatsze słownictwo niż jego koledzy z klasy. Gumball udowodnił również swoją pomysłowość i spostrzegawczość - zauważył na przykład wypalone ślady na dłoniach Rocky'ego. Potrafi zorganizować plan ucieczki wykorzystując otoczenie i stawić czoła swojej matce w walce wręcz, co widać w odcinkach Randka i Pilot. W tym drugim przypadku, nawet potajemnie zabierając jej kluczyki do samochodu podczas walki. Jego wybryki doprowadzają go często do niebezpiecznych i zagrażających życiu sytuacji, ale zazwyczaj ratuje go wtedy szczęście lub inne osoby. Pokazał też swoje umiejętności konstrukcyjne, kiedy przygotował system reakcji łańcuchowych, co widać w odcinku Auto.

Gumball jest również niezłym kucharzem. Świadczy o tym fakt, że zrobił bardzo dobrą kanapkę i piekielnie ostry posiłek dla Darwina w odcinku "Tajemnica". Dostał także ocenę B za gotowanie od Panny Simian. Jednak w odcinku "Odpowiedzialni" Gumball zrobił obrzydliwe jedzenie dla Anais składające się z zepsutej ryby między kromką chleba, a starym butem. W odcinku "Rycerze" Gumball upiekł tort dla pana Fitzgeralda.

Piosenki

Ta mała Anais (duet z Darwinem)

Oto Anihilator!

Musimy wykorzystać czas! (duet z Darwinem)

Nowy początek (duet z Darwinem)

Piosenka o lunchu

Z życia radość bierz

Piosenka więzienna

Wyobraźnia

Galeria

Fanarty

Gumball watterson

Gumball

Ciekawostki

  • Umie gwizdać, demonstruje swoje umiejętności w odcinkach Olbrzym i Lodówka.
  • W odcinku Imię, okazuje się, że Gumball to tylko ksywka a jego prawdziwe imię brzmi Zack. Pod koniec odcinka zostaje ono zmienione na Gumball.
  • W odcinku Skarb, okazuje się, że Gumball był naprawdę brzydkim dzieckiem, co jest sprzeczne z odcinkiem Bohater.
  • Umie grać na ukulele i dobrze śpiewać, co widać w Rycerzach. Mimo to, jest przedstawiony jako beztalencie muzyczne w odcinku Przeprosiny.
  • Gumball nie potrafi zbyt dobrze łapać, jak pokazano w Zabawce.
  • Gumball nienawidzi telezakupów, co widać w Leniuchach i Depresji.
  • Chociaż Gumball ma sześć wąsów, tylko pięć z nich jest zwykle widocznych ze względu na kąt, pod którym jego głowa jest pokazywana. Między innymi w Duchu, kiedy Gumball udaje groszek na widelcu można zobaczyć, że ma sześć wąsów. Także w odcinku Ciśnienie, gdy Gumball wciska się pomiędzy Masami i Darwina, widać 6 wąsów. Podobnie w odc. Bracia, gdy Penny chce przerwać na jakiś czas ich związek, Gumballowi wyskakuje ze złości 6 wąsów.
  • Ma bardzo szerokie biodra, co jest nietypowe, ponieważ cecha ta jest charakterystyczna dla kobiet.
  • W Klubie, Nicole ujawnia, że ​​ona i Richard zgodzili się dać Gumballowi na drugie imię Christopher, ale Richard pomylił to imię z Tristopher (Trisha) i wpisał je tak w dokumentach.
  • Gumball ma arachnofobię, czyli lęk przed pająkami, jak pokazano w Randce. Możliwe, że ma też klaustrofobię albo lęk przed utonięciem, ponieważ panikował w tonącym samochodzie w odcinku Sen.
  • Twarz Gumball jest bardzo plastyczna, co wiadomo z odcinka Zdjęcie.
  • Gumball kilka razy pokazał, że nie umie kłamać.
  • Z odcinka Walka wynika, że Tina uważała się za przyjaciółkę Gumballa.
  • Gumball dostał swój sweter od Richarda, który znalazł go w kanale ściekowym.
  • Z odcinka Czaszka wynika, że usunięto mu kiedyś wyrostek robaczkowy i że zdarzyło mu się pocałować Sussie.
  • Gumball 2 razy próbował przeistoczyć się w Super Sayianina. Udało się mu to dopiero w odcinku Szkodnik. Jest to nawiązanie do serialu Dragon Ball Z.
  • Gumball miał złamane 271 kości (jest to więcej kości niż posiada szkielet kota).