Fandom

Gumball Wiki

Czarownik

258stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Czarownik - 26 odcinek piątego sezonu i 182 ogółem

Fabuła Edytuj

Gumball nie potrafi zaakceptować faktu, że jako jedyny w szkole nie ma żadnych supermocy. Przekonuje więc matkę Hectora by wzięła go na swojego ucznia. Wkrótce wiedźma przekonuje się, że zostawianie Gumballa samego z magią nie jest dobrym pomysłem.

Ciekawostki Edytuj

  • Ten odcinek przypomina segment Uczeń czarnoksiężnika z filmu animowanego Fantazja z 1940 r. Wątek kapelusza dającego użytkownikowi magiczne moce również pochodzi z tego filmu.
  • Żywy dywan i dzbanek to nawiązania do postaci z filmu Aladyn z 1992 r.
  • W tym odcinku jest kilka nawiązań do Harry'ego Potter'a.
    • Gumball nawiązuje do fabuły tomu Harry Potter i Kamień Filozoficzny.
    • Gumball porównuje siebie do Voldemorta (głównego antagonisty serii), choć Darwin myśli, że chodzi mu głównego protagonistę Harry'ego Potter'a.
    • Gumball wyciąga korzeń Mandragory z doniczki.
    • Pani Jötunheim czyta artykuł o wugolach. Jest to nawiązanie do mugoli.
    • Potworna toaleta przypomina Potworną Księgę Potworów.
  • Składniki, które Gumball przynosi do jaskini Hectora pochodzą z tragedii Makbet Williama Szekspira.
  • Scena, w której Darwin czyści obie strony lustra to nawiązanie do filmu The Bell Boy z 1918 r.
  • Scena, w której Darwin otwiera lodówkę i znajduje w niej inny wymiar strzeżony przez demona to nawiązanie do filmu Pogromcy duchów z 1984 r.
  • Pani Jötunheim gra na swojej szklanej kuli w grę przypominającą Candy Crush Saga.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki