FANDOM

Banan - to 6 odcinek drugiego sezonu i 42 ogółem Niesamowitego świata Gumballa.

Fabuła Edytuj

Darwin pożyczył pióro Bananowi Joe, kiedy dostał je z powrotem Gumball zauważył, że jest ono pogryzione. Postanowił w ramach zemsty pożyczyć tubkę z klejem należącą do banana i ją podziurawić. Gdy Joe wrócił do klasy znalazł tam kartkę z podziękowaniem za klej. Chciał przygotować liścik podkreślający jego przyjaźń z Gumballem i Darwinem. Robiąc ją zaczął się do wszystkiego przyklejać (używał podziurawionej tubki) i przypadkowo zniszczył pracę domową Darwina. Oderwał sobie również oko, więc trafił do szkolnej pielęgniarki. W tym czasie Darwin znalazł podartą kartkę z zadaniem domowym. Zdenerwowany zaczął niszczyć wszystkie rzeczy, które znalazł w szafce Joego, w tym jego wieczne pióro. Chłopcy zostali wezwani do gabinetu Pana Smalla, który chciał im pomóc w pogodzeniu się z bananem. Joe dał Darwinowi nowe pióro i wspomniał, że jego najcenniejszym skarbem jest właśnie pióro będące rodzinną pamiątką (to samo, które zdenerwowany Darwin wcześniej zniszczył). Bracia postanowili biec do szafki Banana zanim odkryje on co zrobili z jego własnością. Opóźniły ich problemy Pana Smalla z wypisaniem przepustki i Joe zdążył zobaczyć pióro pogryzione przez Darwina. Zaczął biec w ich stronę z zamiarem pobicia chłopców, ale potknął się, uderzył o fontannę i zemdlał. Gumball przestraszył się, że bracia zostaną oskarżeni o zrobienie krzywdy bananowi i postanowił, że pobiją się sami i powiedzą Joemu, że to on ich tak urządził. Zrealizowali ten plan i pogodzili się z bananem. Wtedy Gumball zauważył, że ma w kieszeni pióro Darwina a to, które rzekomo pogryzł Joe, należało do niego i to on je wcześniej żuł. Banana Joe i Darwin zamiast uderzyć Gumballa, poklepali go przyjacielsko po policzku.

Postacie Edytuj

  • Gumball
  • Darwin
  • Banana Joe
  • Pan Small

Ciekawostki Edytuj

  • Melodia wygwizdywana przez Banana Joe jest nawiązaniem do filmu Kill Bill. Tą melodię również użyto w grze Baldi's Basics in Education and Learning, u dyrektora,
  • Darwin nadstawiający drugi policzek to nawiązanie do chrześcijańskiej reguły odpowiadania na agresję bez stosowania przemocy.

Błędy Edytuj

  • W pierwszej scenie odcinka można sobaczyć puste krzesła, ale w drugim ujęciu siedzi na nich Teri, Banana Joe, Anton i Idaho.
  • Gdy Pan Small był w gabinecie pielęgniarki jego kucyk zniknął.
  • Mimo, iż w gabinecie pan Small pokazuje tubkę kleju Joemu, to w tym samym czasie Gumball i Darwin widzieli ją w klasie.
  • W jednej ze scen wykres na tablicy znika.